Zamawianie leków
ZASADY WYSTAWIANIA RECEPT NA LEKI STAŁE, ZAŻYWANE PRZEZ PACJENTÓW.
Przedłużenie recepty odbywa się w ramach tzw. porady receptowej i dotyczy wyłącznie zapotrzebowania na leki przyjmowane w schorzeniach przewlekłych. Recepta wypisywana jest na lek przyjmowany stale w chorobach przewlekłych, który został ustalony na poprzednich wizytach.
Zapotrzebowanie na leki można składać za pomocą poniższego formularza elektronicznego.
Formularz elektroniczny do zamawiania leków:
Odbiór recepty
W przypadku pacjentów posiadających Internetowe Konta Pacjenta (IKP) pacjent otrzyma kod e-recepty w wiadomości SMS lub e-mailowej bezpośrednio po wystawieniu recepty.
W pozostałych przypadkach możliwy jest:
a) odbiór wydruku recepty w postaci elektronicznej w rejestracji przychodni:
- osobiście przez pacjenta – za okazaniem dokumentu tożsamości ze zdjęciem,
- przez przedstawiciela ustawowego pacjenta albo osobę upoważnioną przez pacjenta do odbioru wydruku recepty, po potwierdzeniu tożsamości osoby,
b) przekazanie kodu e-recepty telefonicznie – w tym celu należy skontaktować się telefonicznie z przychodnią.
Lekarz może nie zrealizować zapotrzebowania na recepty, jeżeli uzna, że stan zdrowia pacjenta mający odzwierciedlenie w dokumentacji lekarskiej budzi uzasadnione wątpliwości i zachodzi potrzeba zweryfikowania stanu zdrowia pacjenta poprzez teleporadę lub osobiste zbadanie pacjenta.