Teleporady
Dla Pacjenta
Teleporada jest to świadczenie zdrowotne udzielane na odległość przy użyciu systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, bez konieczności wizyty pacjenta w miejscu udzielania świadczeń.
Teleporady w naszych placówkach udzielane są w formie porady telefonicznej.
Sposób realizacji teleporady
- Rejestracja telefoniczna na teleporadę odbywa się przy wykorzystaniu numeru telefonicznego przychodni, w której pacjent jest zadeklarowany.
- Termin teleporady ustalany jest przez pracownika przychodni podczas rejestracji pacjenta. Pacjent podaje numer telefonu, na który pracownik medyczny zadzwoni w ustalonym terminie w celu wykonania świadczenia.
- Pracownik rejestracji ustala termin teleporady, przy czym teleporada jest realizowana nie później, niż w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu zgłoszenia się pacjenta chyba, że w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym zostanie ustalony termin późniejszy.
- W przypadku braku kontaktu telefonicznego z pacjentem w ustalonym terminie, pracownik medyczny udzielający teleporady wykona jeszcze 3-krotną próbę ponownego kontaktu z pacjentem. Gdy nie uzyska połączenia telefonicznego z pacjentem teleporada będzie anulowana.
Teleporady nie mogą być realizowane:
- gdy pacjent albo jego opiekun ustawowy nie wyraził zgody na realizację świadczenia w formie teleporady (wyjątek stanowi wystawienie recepty niezbędnej do kontynuacji leczenia oraz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację leczenia zaopatrzenia w wyroby medyczne lub wydanie zaświadczenia),
- podczas pierwszej wizyty realizowanej przez lekarza wskazanego w deklaracji wyboru lekarza POZ,
- w związku z chorobą przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów,
- w związku z podejrzeniem choroby nowotworowej,
- w przypadku dzieci do 6 roku życia poza poradami kontrolnymi w trakcie leczenia.